Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

TEA AND MORPHINE: WOMEN IN PARIS, 1880 TO 1914

Η άλλη, ολέθρια όψη μιας πολύ ωραίας εποχής

Magnify Image
  Eugène Grasset, La Morphinomane [The Morphine Addict], 1897  

Τι σημαίνει Belle Époque; Η όψη της είναι μόνο αυτή που γνωρίζουμε; Ρομαντικά κορίτσια ντυμένα με υπέροχα φορέματα; Η πραγματικότητα ήταν ζοφερή, σημειώνει η Cynthia Burlingham, συν-επιμελητής της έκθεσης "Τσάι και Μορφίνη: Οι γυναίκες στο Παρίσι, 1880-1914», στο Μουσείο Hammer στο Λος Άντζελες, η οποία αντανακλά τις ακρότητες στη ζωή των γυναικών. Με λίγες πιθανότητες να σπουδάσουν ή να βρουν μια θέση εργασίας πολλές απελπισμένες γυναίκες στράφηκαν προς την πορνεία και η μορφίνη, νόμιμες εκείνη την εποχή. Τα βασανισμένα εξαρτημένα θηλυκά έγιναν πηγή έμπνευσης για αρκετούς άντρες ζωγράφους της εποχής.

Το αρχέτυπο που εμφανίζεται σε αυτές τις εικόνες είναι πολύ μακριά από τις παρθένες και αριστοκράτισσες που είχαν προ πολλού κυριαρχήσει στην ευρωπαϊκή τέχνη, ή την κομψές κοσμικές που είχαν προκύψει ως τελευταία μόδα της εποχής. Με τρελά μάτια και τρομακτικές παρορμήσεις, αυτές οι γυναίκες ήταν σαφώς λιγότερο σέξι και πολύ πιο επικίνδυνες από μια κλασική μοιραία γυναίκα. Οι καλλιτέχνες απεικόνισαν την τοξικομανία ως κάτι κοινό σε γυναίκες που αντιμετωπίζουν μια σκληρή οικονομική πραγματικότητα.
Magnify Image
 Victor Emile Prouvé, L’Opium, 1894 

Magnify Image
 Georges de Feure, La source du mal [The Spring of Evil], 1894 
Magnify Image

 Paul Albert Besnard, Morphinomanes ou Le Plumet [Morphine Addicts or The Plume], 1887

Magnify Image
 Eugène Grasset, La vitrioleuse [The Acid Thrower], 1894 

Magnify Image

 Mary Cassatt, Tea, ca. 1890 

 Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Translate